Na het dagje meelopen met onze adviseur Ryan in Doetinchem, was het vandaag tijd voor onze stagiair Kevin om op pad te gaan naar onze volgende meubelwinkel. Aangekomen in de gezellige Asselsestraat in Apeldoorn kon hij direct naast het pand parkeren. Eenmaal binnen in de ruime en lichte winkel werd Kevin ontvangen door onze zitconsulent Melchior en kreeg hij een warm welkom met een kopje koffie en verse appeltaart.
Melchior werkt al 11 jaar bij Velderhof, met ervaring in diverse functies binnen de organisatie zoals de binnen- en buitendienst. Zijn typische werkdag heeft uiteraard als belangrijkste focus het helpen en adviseren van klanten. Daarnaast is Melchior verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de winkel en het oppakken van enkele administratieve taken. Dit gaat van het beantwoorden van vragen over bestellingen tot het leveren van de juiste nazorg en service aan klanten.
Als het na het openen van de winkel nog heel even rustig is, deelt Melchior een leuke herinnering met Kevin: “Een tijdje geleden kwam er een ontzettende leuke klant de winkel binnen en na een uitgebreid adviesgesprek kocht ze een kanariegele relaxstoel. Na de levering van de stoel bij haar thuis kregen we een enthousiaste mail. Ze had daarin een foto toegevoegd en vertelde dat ze zo blij was met hoe mooi de stoel bij haar interieur paste. Zo’n positieve reactie maakt je dag natuurlijk meteen goed!”
Later op de ochtend vraagt Kevin aan Melchior wat hij vaak hoort als misvatting over zitten en de juiste zitoplossingen: “Ik zie vaak dat mensen echt moeten voelen wat het verschil is tussen bepaalde stoelen en vullingen. Op het oog lijkt er soms niet veel verschil te zijn, maar na het zelf ervaren te hebben stellen klanten hun mening vaak snel bij. Ze voelen direct het verschil tussen zitten en goed zitten. Dan pas ervaren ze het belang van goed zitten en dat van een goede stoel.”
Melchior vertelt verder over zijn ervaringen: ”Ik heb gezien dat het essentieel is om door te vragen om klanten met specifieke behoeften te kunnen helpen. Voor een goed advies is belangrijk om de beweegredenen van iemand te snappen. Alleen dan komen we samen tot de keuze voor de juiste stoel of bank.”
Kevin sluit zijn bezoek aan filiaal Apeldoorn af met een laatste vraag aan Melchior over wat hij het leukste vindt aan zijn werk: “Het persoonlijke contact met klanten vind ik het allerleukste. Na al die jaren word ik ook nog steeds blij van het goed adviseren. Zeker met naderhand reacties zoals van de klant met de kanariegele stoel!”
Bedankt voor dit mooie gesprek Melchior, ook namens Kevin, en heel veel succes in Apeldoorn!
Plan nu uw bezoek aan de winkel bij u in de buurt. Benieuwd hoe een adviesgesprek in de winkel verloopt? Lees dan onze blog 'Hoe werkt een adviesgesprek in de winkel?' of maak meteen een winkelafspraak en probeer uw favoriete stoel of bank uit onder begeleiding van onze zitadviseur.